måndag 28 maj 2012


1. Vad var det värsta som hände under förlossningen?SVAR: Det var lätt när mini fastnade med axeln när hon skulle ut! Ajajaj.

2. Och det bästa (förutom att bebin kom ut)?SVAR: Edan!! Lätt!  Hade föreställt mig smärta till max att ta den, men det kändes inte alls (mycket mindre än ett myggbett)  
3. Hur startade din förlossning?SVAR: Jag blev igångsatt två dagar innan bf pga högt blodtryck (havandeskapsförgiftning)...
4. Hur valdes namnet på lilla bejbisen?SVAR: Andreas drömde ju att hon skulle heta Stina, så vi började kalla henne för det och när hon kom ut så var det självklart att hon var en Stinimini (=

5. Vad hade ni aldrig klarat er utan under spädbarnstiden?SVAR: Nappen!  Oj vad hon älskar sin napp!!! Och vagnen, hon älskar sin vagn nästan lika mycket :P
  Får man tänka själviskt så väljer jag amningskudden, bästa köpet någonsin!
6. Saknade du magen efter att den försvunnit?SVAR: Japp! Massvis!!!

7. Tyckte du att din bebis var fin/söt första gången du såg henom?SVAR:  Jaaa, helt otroligt fin! Varm och len :)
8. Vad är det bästa med att vara förälder?SVAR: Oj... Allt! Att få vara mamma till Stina är helt otroligt! Trodde aldrig jag kunde känna den kärlek som jag känner. Mitt liv blev komplett den dagen hon kom!  Det bästa är att veta att hon älskar mig otroligt mycket, och att man märker det redan nu, efter 3 månader!
9. Hur har ni delat/gjort med föräldraledigheten hos er?SVAR:  Båda ska vara hemma, men Andreas blir nog "bara" hemma 3-4 månader.. och sen sparar han lite till senare!

10. Vart sover er bebis?SVAR: I sin spjälsäng! Någon gång ibland sover hon halva natten mellan oss, ifall hon är orolig och inte vill komma till ro i spjälsängen.
11. Har ni husdjur och hur har det i så fall gått sen en bebis flyttade in hos er?SVAR: Japp, hund och katt.. Wille tycker om henne, han brukar ligga bredvid och mysa, men skriker hon gömmer han sig! Och Bosse luktade på henne när hon kom hem från bb sen dess har han inte kollat åt henne ens:P

Inga kommentarer: