lördag 3 mars 2012

Då var altså lilla Stina född <3
Kan inte förstå hur något så litet kan göra så stora avtryck i hjärtat på bara 2 dygn! Underbar fina dotter!

Blev igångsatt på onsdags förmiddag, och Lillan kom ut på torsdagen den 1/3  (min gissning hela tiden, YES) klockan 20.19!
Hon var 52 cm lång och vägde 4095 gram tung! Förlossningen var lång, lite krånglig då min kropp reagerade tvärimot vad man borde och för att lillan inte hade gjort sista rotationen själv, vilket betydde att hon fastnade med axeln bakom blygdbenet, aj!,.. Förklarar mer när jag skriver ihop en förlossningsberättelse lite senare :)

Har då aldrig känt samma känsla som med dig, min fina dotter! Trodde aldrig, aldrig att jag skulle kunna älska någon så mycket som jag älskar dig!

Slänger in lite bilder från förlossningen och efter så ni får en inblick i hur hon ser ut och är för någon liten dam!

Sista bilden från bb, innan igångsättningen!

20 timmar

Nöjd tjej vid hemgång

30 min gammal! Precis innan farbror doktorn snodde henne en timme :(

Det är precis så gott som alla nyblivna föräldrar beskrivit!

12 timmar

Fet brud som inte sovit på 2 dygn... 

Hoppas ni får en fin kväll, här äter vi gott och kollar mello! Självklart massa Stinamys med :)
/S

Inga kommentarer: