söndag 18 mars 2012


Min graviditet


När fick du reda på att du var gravid? 27 Juni 2011
Blev det en chock? Neej, det var otroligt efterlängtat!
Hur gammal var du? 20
Hade du mycket halsbränna? Som in i bängen!
Spydde du mycket? Nepp, ingenting alls!
Var det någon favoriträtt som ändrades? Neej, jag tror inte det?!
Hade du mycket foglossning? En hel del från vecka 32 typ!
Hade du sammandragningar? Nepp
Ditt sf mått som störst? oj.. 35 i vecka 36 tror jag!
Har du fått bristningar? En hel del över hela magen :(
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Trodde på pojke tills 3 ultraljud visade motsatsen!
Vad hoppades du på? En pigg och kry liten bebis! :)
Hade du mycket vätska i kroppen? I slutet hade jag en del
Hur mycket gick du upp i vikt? 25 pannor! haha
Hur ser du på graviditeten idag? Jag hade en underbar graviditet, längtar efter att vara gravid igen, om man får slippa havandeskapsförgiftningen!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Naturlig (jo tjena),  och fin
Gick du över tiden? Nej, blev igångsatt 3 dagar innan bf
När började din förlossning? Klockan 10.00 den 29 februari
Hur mycket var du öppen när ni kom in? Blev somsagt igångsatt, men 1.5 cm typ haha
Vad tyckte du var jobbigast? första 12 timmarna, med hormonplattan inne! Den gjorde så jag hade en lång värk i 12 timmar.. 100 gånger värre än att klämma ut henne!  
Var du rädd för något? Eda, men det kändes mindre än ett myggbett haha! 
Grät du? Nej:P 
Skrek du? Tro det eller ej men det gjorde jag inte!   :)
Tog du nått smärtstillande? Lustgas<3 och epidral!
Blev du sydd? Ja, alldeles förmycket då lillan inte hade gjort sista rotationen själv!
Dragen med sugklocka? Nepp
Hur många var inne i förlossningsrummet? Andreas, barnmorskan och undersköterskan 
Hade du någon nära med dig? Andreas såklart!
Hur stor var bebisen? 4095 gram tung och 52 cm lång!
Blev det en pojke eller flicka? Flicka
Vad fick hon heta? Stina Louise Gellin!
Hur ser du på förlossningen idag? Grymt häftigt! Längtar tills nästa gång i hopp om att jag slipper bli igångsatt den gången!
Var allting värt det? Verkligen! Fick ju vår underbara dotter <3 Skulle göra det 1000 gången om!


2 kommentarer:

Saz sa...

Kan hålla med om lustgas <3 den var det bästa :) haha

Sandy sa...

JAG ÄR LIVRÄDD hahhhaa!! Nejdå mysigt att läsa nästa gång får nog både du och Saz en lättare förlossning nu har ni haft erat!!! :)