fredag 16 december 2011

Usch och fy vilken dag det varit!

Började jobba 7 imorse, inga problem med det! Fören jag slutade vid 10 och bestämde mig för att ta cykeln hem.. Cyklade jätte lugnt och försiktigt, men när jag precis nästan är hemma och ska svänga över vägen händer det som inte får hända! Cykeln glider iväg på isbanan och jag druttar i backen, med sidan av magen först! Höll på att inte ta mig upp igen då det gjorde så förbannat ont. Men efter mycket om och men kom jag upp och också in i lägenheten där jag bröt ihop totalt! Sammandragningarna kom med bara minuters mellanrum och gjorde förskräckligt ont.. Ringer in till förlossningen och specmvc som säger att jag ska komma in på en gång då dom hörde hur påverkad jag var av smärtan :(

Andreas kommer hem från jobbet och vi åker in, då har sammandragningarna glesnat lite med gjorde fortfarande så ont att jag fick andas igenom dom. Sidan av magen började sakta men säkert bli blå också :/

Väl inne så gjordes både Vul och Ul.. Vul för att kolla tappen, som som tur var var opåverkad :) Allting såg bra ut med lillan också vad dom kunde se! Fy vilken skön känsla det var när hon sa det! Skulle Aldrig kunna leva med mig själv om det hade hänt lillan någonting!
Dom satte ett ctg på magen för att göra lite yttligare koller! Lillan skötte sig perfekt och allting var jättebra :)
Kunde verkligen andas ut då, men de ville att vi stannade i örebro ett par timmar ifall jag skulle börja blöda eller få vattenavgång senare.. Så jag och Andreas åkte ut till naturens hus och åt lite mat innan vi åkte hem igen!

Har fått srikta order om att ligga så stilla som möjligt hela helgen så magen och lillan får vila sig så mycket som möjligt!

Andreas åkte just och skulle handla melon och massa frukt tills kvällen, älsklingen<3 Så orolig han blev när jag ringde och berättade vad som hänt :( Kan inte varit en rolig bilresa hem från örebro när han skulle hämta upp mig :( STackarn!

Hoppas eran dag varit bättre än min iallafall
Kärlek/S

Inga kommentarer: