tisdag 7 februari 2012

Det har hänt så mycket runtomkring oss de senaste veckorna! Folk i ens närmaste närhet har råkat ut för det otänkbara, men också bekanta och vänners vänner. Ibland funderar man på varför livet tar vissa vändningar, vad det är som gör att vissa personer blir utsatta. Ibland tvivlar man på att, om, det finns högre makter.

Jag har beställt två skyddsänglar idag, en till lillan och en till mig. Tanken är inte bara att dessa ska skydda oss i framtiden utan också för att ägna en tanke åt dom som behöver genomgå hemska saker och val i livet. Tänka på dem så de kan resa sig, starkare, ur det. Att växa som personer!  Någon gång är det kanske jag som behöver en extra tanke, någon gång kanske det är jag som råkat ut för något ofattbart.

Att köpa en ängel är inte bara att köpa ett vackert smycke, man bidrar också med pengar till Barncancerfonden och/eller Annikas Minnesfond.
Bara det i sig är vackert, starkt.

/S

1 kommentar:

Saz sa...

Jag har ju xperia x10 nu och den har jag varit nöjd med tills den börja spela mig spratt ;) Är väl lite inne på en iPhone men är inte helt hundra, isf kanske jag väntar tills 5:an kommer.

Kul att se er idag och snart är lillan här :) Ta hand om er nu :) Så får vi se till att ses någon dag när du orkar!

Kram