tisdag 7 februari 2012

Fan, jag börjar bli en sån jag hatar!  En sån typ som går och "klagar" över graviditeten.. klagar över att man har ont, att man vill föda, att man känner sig dålig..  
   Trodde aldrig jag skulle kunna bli en sån, jag menar, jag har ju det vackraste knytet i världen inom mig.. Den största gåvan som går att få här i livet!  Men det är inte så lätt att hålla god min när man försöker gå på promenad med hunden, måste stanna mar tionde meter för det svartnar för ögonen och mag känner sig svim/spyfärdig.. När man efter 20 minuter har svettat ner alla lager kläder man har på sig haha!
Droppen var när jag spillde te på magen (bara några droppar, nu behöver ni inte bli oroliga mina kära vänner och Mamma)  Den är liksom i vägen nu!

Men jag älskar att vara gravid, skulle kunna vara det för jämnan! Men jag skulle gärna föda i vecka 32 typ (då problemen började komma)!!  Visst blir man extra gnällig när man bara går och väntar och väntar efter lillan!  Men den som väntar på något gott...

Igår tog jag mig en lugn morgon, promenerade med Wille och sen kollade jag några avsnitt av satc.
Vid lunch åkte jag till barnmorskan för en extra blodtrycks kontroll, det var högt som vanligt så nu får jag börja gå där 2 gånger i veckan istället för 1. Så på torsdag är det dags igen.
  Sen åkte jag hem till Caroline och fikade lite med henne, Hugis och Ralle, märktes på Hugo att han inte tyckte om att jag inte orkade leka utan bara satt och var tråkigt på en stol:P  Och tro mig, jag tyckte det var minst lika tråkigt som honom haha!

Vid 4 åkte jag in till Örebro för att möte upp Andreas och gå på bildspelet på USÖ, det var i stort sett bara upprepningar från vad man tidigare visste, men ändå givande! Alla berättar ju på sina sätt och man får höra både för och nackdelar med allt! Sånt är bra (och ännu mer förvirrande)...
Riktigt mycket folk var det där med, nästan fullsatt!  Och i pausen sprang, bokstavligt talat, alla tjejer till toaletterna haha! Riktigt lång kö blev det ett tag =P

Kom hem och bara tog det lugnt, jag hade massvis med svimattacker på vägen hem från usö så Andreas fick ställa kvar sin bil på jobbet och köra mig hem haha!  Galet.

Alldeles för långt inlägg blev det, men är man dåligt på att uppdatera så är man ;)  då får man ta igen allt på en och samma dag!

Sköt om er
/S

2 kommentarer:

Sandy sa...

Du får ta det lugnt gumman! Även fast det säkerligen är jätte svårt.
Vi var inne igår och såg våran lilla PRINSESSA ;) Allt var bara bra. Hjärtat slog som de skulle och så :)Ta hand om dig. KRAM

Unknown sa...

Jaa, jag gör mitt bästa:P
Åååh vad mysigt (= Vad roligt med en flicka till i umgängeskretsen! 2012 blir flickornas år :)
Skönt att allting såg bra ut och så! Njuuut nu tiden som är kvar :) Kramar!!!