måndag 10 oktober 2011

Lucky number seven...

Ingen bloggning i helgen pga kryssning!

Natten mellan fredag och lördag sov jag knappt någonting alls, fråga mig inte varför! Så det var en halvdöd Sofie som kom till jobbet på lördagsmorgonen! Vi begav oss mot stockholm på eftermiddagen för att kliva på båten. 23h på en partykryssning när man är trött är ingen höjdare, men det gick över föväntan! Shoppade lite, blandannat en jättefin babymössa som jag och Andreas fingrade på inne på babyproffsen tidigare i veckan, nu slog jag till, 20 kr billigare än här så det var ju bra :) Åt en jättegod Buffé på kvällen, sen stupade jag i säng tidigt! tacka fan för det för det blev inte många timmars sömn, folk som bankar på dörren till hytten, står och pissar utanför och gud vet allt! Herregud vad jag inte gillar fulla personer :P

Morgonen därpå tog vi en liten sovmorgon, gick upp till frukosten strax innan den stängde, satt där läänge och väl och åt! Mums!
Vi gick ner och vilade ett par timmar innan vi skulle vara framme i stockholm igen! Tillslut fick jag ingen ro i kroppen så jag gick upp och tänkte spela bort mina sista kronor (var duktig och hade endast spelat för 50kr :) )
Helt plötsligt började maskinen plinga, och där står jag och helt plötsligt har omvandlat mina 2 kr till 500 kr! Jag har ingen aning om hur, men har fått förklarat för mig i efterhand att jag fick 4tal i ess.. och istället för att hämta ut dom 250kr så tryckte jag fel, så körde "kvitt eller dubbelt" haha.. tur var väll det?! men också en jäkla tur att jag inte blev kvitt pengarna:P

Måttligt pinsamt när det börjar ploppa ut 510 kr i femmor, tior och enkronor... min lilla kuvertväska blev knökfull! Men ett gott skratt fick jag mig iallafall :)

Oj, detta blev ett långt inlägg, fy vad tråkigt att läsa!

Nu ska jag iallafall gå ut en sväng i ruskvädret, sen dusch och bara ta det lugnt tills i eftermiddagn då jag ska möta lillebror på marieberg för födelsedagspresentletande :) Pappa fyller nämligen 50 år på torsdag! Galet!

I övermorgon är det RUL !!! Längtar som bara denn!

/S

Inga kommentarer: