onsdag 19 oktober 2011

The real housewife?!

Pjuh!
Har bakat hela förmiddagen, fick lov att hitta lite recept som passade!

Det slutade med en "goda kakan" typ som silviakaka fast godare, som jag ska ta med till Mamma&Pappa på eftermiddagsfika!
Dubbel sats (24stora) Hallonmuffins... den vita chokladen var slut så det blev inte mina vanliga, men blir nog bra med bara hallon med :)
En sats Hallon&Kola muffins... Nytt recept jag hittade, med kolasås haha! Antar att det kommer falla Andreas i smaken :)
Sen lite småkakor, havrekakor m russin och kolakakor!

Nu är mjölet, smöret och hallonen tvärslut tyvärr :/
Men nu har jag fika så jag klarar mig, hm, en vecka ungefär! Blir så när man har en karl som slukar allt innan jag ens hunnit frysa det:P

Tur han hittat just mig som älskar att baka men hatar att äta mitt eget fikabröd då;)

Nästa vecka eller till helgen tänkte jag ge mig på att baka piroger igen, dom blev ju så otroligt goda sist, och det var inte så fasligt pilligt ändå! Blir nog multipla satser gjorda, då dom var perfekta till lunch och för Andreas när han kommer hem från träningen :)

Nu ska jag röja lite i köket och slänga in sista plåten i köket, sen blir det att göra sig iordning innan Andreas kommer hem, för då beger vi oss somsagt upp till åbytorp och fikar (=

Kärlek /S

1 kommentar:

Maria sa...

Mums! Kan du skriva receptet på muffinsarna med hallon och vit choklad :)