torsdag 20 oktober 2011

Såg att Maria ville ha receptet på mina muffins, självklart :)

2 dl socker
3st ägg
1tsk vaniljsocker
1tsk bakpulver
2½dl mjöl
100g smält smör
75g hackad vit choklad (inte för smått)
Hallon!

Sätt ugnen på 200gC
Vispa ägg och socker pösigt. smält smöret. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker och rör ner, tillsätt smör och hackad choklad! Lägg i formar, mindre än hälften, dom sväller som f*n (=
Lägg ett par hallon i mitten av varje så dom blir inbakade när muffinsarna reser sig i ugnen!
Grädda ca 10-15 min i mitten av ugnen (för att inte få dom så "toppiga" kan man sänka ner ett hack)

Väldigt syrliga och goda :)
---------------------

Andreas kom hem efter jobbet idag med en ica kasse fylld med frukt och frysta bär:) Och grädde! Haha
Han vet hur jag ska tas när jag är sjuk, älsklingen min!
Ge min en skål med frysta bär och varm hemmagjort choklad med vispad grädde så är jag tyst hela kvällen :)
Tänk att han äntligen lärt sig efter alla dessa år<3

/S



1 kommentar:

Unknown sa...

Hahaha, ja men det är tur att de lär sig någongång... trots att det kan ta några år;))

kraaaam nillan