måndag 9 januari 2012

Extrakoll hos barnmorskan pga mitt blodtryck nu på förmiddagen... Fortfarande lika högt, 138/90  och i normala fall har jag max 130/75.  Ingen protein i urinen, än.. bra det iallafall :/ Antar jag.
Bm satt mest och såg orolig ut.. Hon oroar sig (och mig) för att jag blöder mycket näsblod, sover mycket och så..  Jag mår bättre än någonsin jag, så typiskt att det ska komma just nu, allt skit!

Början till något som kan vara havandeskapsförgiftning  berättar hon. JAHA?!  Bara ordet förgiftning går mig att vilja spy..
Det blir iallafall från och med nu koller minst en gång i veckan, fått order om att vila mycket (ännu en som ska börja tjata om det, trodde det räckte med Andreas och mamma). Går inte blodtrycket upp mer är det bra, och självklart om resten av värderna håller sig som dom är nu.. Jag är skeptisk dock, där fick jag för att jag är  överviktig!

Att gå ner tolv kilo innan graviditeten var mitt bästa beslut någonsin, men att vara stolt över det ska jag nog inte vara, inte fullt ut.. För tydligen så räckte det inte.. Var ju fortfarande "överviktig"  och det är den vanligaste orsaken till havandeskapsförgiftning.


"Försök att inte tänka på det" sa barnmorskan, nähe?! det var ju lätt!"  lika lätt som att inte tänka på att jag utsätter lillan för en risk.. 
Ja jävlar vad lätt det var... 

Nu ska jag kolla ett par avsnitt av one tree hill och äta frukt.. 

/S

Inga kommentarer: