måndag 30 januari 2012

Ojoj vilken dag!  Vaknade vid halv 9, försov mig såklart!! Mormor plingade på dörren kvart i 9 haha, jag hade precis hunnit fått på mig kläder:P
   Vi pratade lite och så sen började vi rensa i köket, jag hann inte vara med så länge då jag skulle till barnmorskan vid 10.. Besöket gick bra idag med, pratade om förlossningen och smärtlindring och sånt!  Blodtrycket var ännu högre än det någonsin varit, 135/93, men alla andra värden såg superbra ut så enligt bm ska det inte vara någon fara.. Men man blir ju orolig iallafall.. Så det inte påverkar lillan!   Lillan som förövrigt låg jäättelångt ner med huvudet men fortfarande var lite ruckbar! Arg var hon med, sparkade och slogs hela tiden så det var svårt att mäta både sfmåttet och hjärtljuden :P

När jag kom hem så höll mormor på förfullt och frosta av frysen/städa kylen m.m.. Och jag som haft någe så enormt ont i vänster ljumske idag kunde knappt hjälpa till, satt mest och sa vart jag ville ha allt :(
   Men OJ vad fint det blev i köket, och så mycket plats vi fick över nu!  För att inte tala om hur mycket skit vi slängde/körde ut i förrådet ;P  Konstigt vad man hinner samla på sig saker på bara 3 år hemifrån haha!
Imorgon ville hon komma igen och ta vardagsrummet, damma lister och allt sånt!  Så halv 9 kommer hon imrogon igen haha! Knasmormor (=

Nu ska jag sitta här resten av kvällen då jag knappt kan gå för ljumsken :(  Ska ta en varm dusch och hoppas att det blir bättre så fort som möjligt!  Andreas skulle laga tacos till oss sa han, hans paradrätt hahah!!

/S

Inga kommentarer: